emelieaxelsson

Alla inlägg under juli 2011

Av Emelie - 22 juli 2011 17:56

Åh härliga fredag, och idag räcker det inte med att det bara är fredag utan jag har även 9 dagar ledigt från jobbet det är så härligt att äntligen få vara ledig :) Mina planer för helgen ser mycket lovande ut och jag tror verkligen att det blir en helt galen helg det kan inte bli mycket bättre :) Nehe nu är det dags att göra sig iordning och ladda om :) 


Puss och kram ! 


 

Av Emelie - 12 juli 2011 20:01

att mitt hjärta inte har varit här hos mig var mycket mycket hårdare än jag någonsin kunde föreställa mig. man kan bara se alla andra som har det så bra tillsammans men får inse fort igen att han inte är här. jag trodde att det här var sista veckan men jag hade visst fel och de är riktigt jobbigt när man har gått och räknat ner dagar och istället för att dagarna sjunker och blir mindre så blir dem bara fler. tårarna bara rinner men jag har lovat mig själv att klara de här så de är väl bara att kämpa på antar jag. 

Av Emelie - 11 juli 2011 17:22

Nu är det en vecka kvar tills mitt hjärta kommer hit som vanligt igen och jag är hur lycklig som helst för det har varit riktigt jobbigt att vara utan han som alltid får mig att må bra. Men jag ska nog inte säga något än för de är ju en vecka kvar och jag gissar att den kommer att bli jobbigast av dem alla.... 


Måste bara tacka alla som gjorde min helg till den bästa på mycket länge!!

Jag hade två riktigt grymma kvällar med underbara vänner :D 


 

Av Emelie - 5 juli 2011 17:30

Jag har en väldigt stor förmåga att förtränga saker som jag inte vill ska hända, och nu har jag kommit dit igen. Jag vill inte inse att min syster ska flytta och jag har inte ens fattat att hon ska det om bara några veckor. Det är inte alls lång tid kvar och det känns hemskt att tänka på.. Det är ju hon som alltid har funnits där för mig vad det än har varit ända sen jag föddes. Visst har vi bråkat om kläder och sånna saker men vilka tjejer gör inte det men när det har hänt något så har vi varandra. Det hemskaste av allt tycker jag är att för inte så länge sen blev allt så bra mellan oss vi var inte bara systrar utan även bästa vänner och så ska hon flytta. Men kärleken övervinner allt. Och som hon har sagt "Vi behöver en bäddsoffa för Emelie lär komma hit varannan helg" och det är verkligen sant för jag kommer inte kunna vara utan henne så länge! Usch jag hatar tanken och jag har väldigt svårt att inse att det faktiskt kommer att bli så. Man förtränger väl saker men inte vill bli påminnd om för att det helt enkelt är för svårt att tänka på. Jag kommer sakna allt hon säger, som hon sa till mig idag "Jag vet vad jag ska köpa till dig i julklapp" det är 5 Juli och hon vet redan vad hon ska köpa till mig i julklapp :) Visst kommer jag alltid ha dem andra i familjen, men det är dig jag har varit med. Mamma och pappa har sina jobb och åker ut med båten, Philip har sina kompisar men du och jag tränade alltid tillsammans, åkte alltid till skolan ihop, och gjorde de där små sakerna tillsammans. Men du ska veta att jag är den där stjärnan på himlen som du inte alltid ser men som du vet alltid finns där för dig vad som än händer! Jag älskar dig syster!! 


   


Av Emelie - 4 juli 2011 21:03

Dagarna går så fort när man har det bra, men nu är jag här igen jobbar och hinner inte med så mycket annat men det kommer kännas skönt sen. Jobbade 7-17 idag de kändes väldigt segt och speciellt när man inser på morgonen att man saknar någon så sjukt mycket. 


Har varit med mitt hjärta hela helgen och jag har haft det underbart bra så bra så det känns som en dröm. Nu känns allt så otroligt tomt men jag får hoppas att dagarna går fort nu även om det är skit jobbigt. Men vad gör man inte! 


Imorgon ska jag spendera min tid med mina älskade syskon + lilla Hugge! 


"Ingen dag kommer någonsin åter hur mycket jag än önskar de" 


 

Ovido - Quiz & Flashcards